ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی....

   شيعيان گمان مى‌كنند كه م ح م د بن الحسن العسكرى،... وعمر طولانى آن حضرت نيز محال نيست؛ همان طورى كه نوح، لقمان و خضر اين چنين بودند؛ اما ساير فرق اسلامى اين مسأله را در باره حضرت مهدى انكار كرده‌اند؛

پاسخ:

در پاسخ اين گفتار كافى است سخنان برخى از علماء و برزگان اهل سنت را نقل نماييم تا روشن شود كه غير شيعه، از ديگر فرق اسلامى نيز طول عمر مبارك آن حضرت را محال نمى‌دانند و اين مسأله را قبول دارند. دراین مجال دو نمونه از این نقل قول ها را بیان می کنیم.

1. عبد الوهاب شعراني:

يكى از كسانى‌كه بر عمر طولانى حضرت مهدى عليه السلام عقيده داشته و آن حضرت را باقى و زنده مى‌داند، عبد الوهاب شعرانى است. علامه قندوزى در كتاب «ينابيع المودة»‌ سخن او را در اين مورد اين‌گونه گزارش كرده است:

آقاى من عبد الوهاب شعرانى در كتاب «يواقيت و جواهر» در بحث شصت و پنجم گفته است: مهدى فرزند امام حسن عسكرى است. مولد او نصف شب شعبان سال 255 هجرى است. او تا هنگامى‌كه با عيسى بن مريم حضور بهم رساند باقى و زنده است. اين‌گونه شيخ حسن عراقى از امام مهدى عليه السلام هنگامى‌كه او را ديده بود به من خبر داده است. و در اين مطلب،‌ على خواص با او موافق مى‌باشد.

2. علامه محمد بن يوسف كنجي شافعي:

علامه قندوزى در كتاب ينابيع المودة بابى را به نام «الباب السادس والثمانون فى إيراد أقوال ممن صرح من علماء الحروف والمحدثين أن المهدى الموعود ولد الإمام الحسن العسكري» گشوده و در آن سخنان علماى اهل سنت را آورده از جمله مى‌گويد:‌ كنجى شافعى بر زنده بودن و وجود آن حضرت تا الآن اعتراف كرده و عمر طولانى او را محال نمى‌داند:

محدث فقيه شيخ ابو عبد الله محمد بن يوسف بن محمد كنجى شافعى در كتاب «البيان فى اخبار صاحب الزمان»‌ در پايان باب بيست و پنجم گفته است: مهدى فرزند حسن عسكرى است. پس او زنده و از هنگام غيبتش تا اكنون موجود و باقى است. به دليل بقاء حضرت عيسى،‌ خضر و الياس، هيچ امتناعى در وجود و بقاء او نيست.

 

 



نظرات شما عزیزان:

SHARIATHA
ساعت21:56---3 شهريور 1391
ضمنا قالبت خرابه صفحت کامل باز نمشه عوضش کن

SHARIATHA
ساعت0:53---2 شهريور 1391
سلام در مورد تربیت فرزند اپم دوستداشتی بیا

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ توسط فقیر
طبقه بندی: مهدوی طولانی بودن عمر حضرت قائم عج  
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin